Student.

כך תשכילו בשפה העברית

איך תשפרו את העברית שלכם?

כידוע לכל בעיקר לעולים החדשים שלא שמעו עברית עוד מימי ינקותם עברית נחשבת לשפה קשה ללימוד. בעוד הצעירים מואשמים בתקוף על ידי ותיקי המדינה  בשיבוש הלשון העברית התקנית, הם דווקא טוענים כי מדובר בחלק בלתי נפרד מתהליך של התחדשות.

כנאמר על ידי מומחית הלשון העברית – רות אלמגור רימון שהיא יועצת לשונית של רשות השידור: ״כל דור קיים מקונן על שפתו של הדור הבא״. את הסלנג העברי אנו רואים בכל מקום – ברשת האינטרנט, בשלטי חוצות, בפרסומות, בטלוויזיה ובכל זאת בואו לא נשכח שעברית היא שפתנו וחשוב לשמר גם את השפה המסורתית, העתיקה, יש יאמרו המכבדת או הרשמית. כך תשכילו בשפה העברית.

 

האזינו לרדיו

ברדיו הישראלי בעיקר בתחנות הותיקות שקיימות כבר שנים רבות עדיין תוכלו להאזין לעברית של פעם או עברית יומיומית שעדיין נחשבת לעשירה ומרובת מילים. למשל, האזנה לפודקאסט ׳קטעים בהיסטוריה׳ אותו עורך ומגיש יובל מלחי – מרצה להיסטוריה ובעל תואר שני ביחסים בינלאומיים עוסקים במגוון של אירועים, דמויות וסיפורים היסטוריים היא תכנית מצוינת גם להשכלה כללית ולהעשרת הידע וגם בכדי לשפר את העברית. אין ספק כי האזנה לתכנית תסייע בהשכלה בשפה העברית. גם האזנה לתכניות המשודרות בתחנות הרדיו השונות כמו רשת ב׳ למשל ואפילו חדשות הרדיו תעשיר את השפה העברית שלכם, קצת בכל פעם.

קריאה קריאה קריאה

הקפידו לקרוא לפחות מאמר או פרק בספר שמעניין אתכם, פרט לקריאה שלכם ברשת האינטרנט אשר כתובה ברוב המקרים בגובה העיניים ומתאימה יותר לדור הצעיר. קריאת מאמרים אקדמיים, מחקרים מתורגמים, ספרים מקוריים של סופרים ישראלים וספרים מתורגמים תחשוף אתכם למגוון עצום של מילים, משפטים, תיאורים ופתגמים אשר יובילו אתכם לחיפוש מתמיד במילון ותעשיר את ארסנל המילים שלכם. גם קריאת כתבות ומאמרי דעה הנכתבים על בסיס יומיומי בעיתונים השונים תואיל לכם מאוד. לא הבנתם מילה כזו או אחרת הקפידו להתעכב עליה כדי שתבינו את המשמעות שמאחוריה וכך תזכרו גם מה הכוונה בעתיד.

גם הכרת פתגמים עוזרת לפתח את השפה ומעודדת חשיבה יצירתית.דרכים נוספות להעשיר את השפה שלכם הן על ידי שמיעת הרצאות מפי מומחים, קריאת שירונים או שירים, האזנה למוזיקה של פעם מימי קום המדינה. ניתן גם להתחיל לפתור תשבצים ותשחצים בעברית, זו דרך מצוינת שגם מוסיפה עוד מילים וגם מאמנת את המוח שלנו.

 

 

שתף באמצעות:

תגובות פייסבוק

תגובות פייסבוק

אודות מערכת האתר

קרא גם:

קיבלו מלגה

Share this on WhatsApp אלפי סטודנטים מאשדוד ואשקלון קיבלו השבוע מלגות לימודים מתוכנית פר”ח אשר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.