מכבי מפעילה פרויקט ייחודי – נפגשים ונותנים את הלב

בפרויקט ייחודי דואגים אנשי ‘מכבי שרותי בריאות’ לביקור שבועי של מתנדבים אצל חולים מרותקי בית. התגובות מרגשות ומחממות את הלב. “מדובר בפרויקט שכולו חמלה אנושיות ואמפטיה, גם המתנדבים וגם המטופלים יוצאים נשכרים רגשית וכמובן גם בריאותית” מספרת מנהלת ‘מכבי’ באשקלון רבקה כהן.

.

פרויקט ייחודי מסוגו במכבי שירותי בריאות מוכיח את החשיבות הרבה שיש לקשר בין גוף לנפש ;פרויקט “נפגשים” הינו פרויקט התנדבותי במכבי, אשר הולך ומתרחב בפריסה ארצית וגם באשקלון. בפרויקט זה מפעילים צוותי ‘מכבי’ מערך שלם של מתנדבים, בשיתוף עם ארגונים רבים כמו חברת ההיי-טק ‘אמדוקס’ . אותם מתנדבים מגיעים לביקור שבועי בביתם של מטופלים מרותקי בית, כאלו אשר עקב מצבם הרפואי לא יכולים לצאת מביתם, או לא מסוגלים להתרחק ממנו.

ההתנדבות יכולה לכלול כל פעילות משותפת שייבחרו המטופלים – שיחה, קריאה, פעילות גופנית, צפייה בסרט, עזרה בעניינים אדמיניסטרטיביים, ליווי בפעילות גופנית וקהילתית ועוד.

הפרויקט הוקם מתוך ההבנה כי התמיכה האנושית חיונית לתהליך ההחלמה, ובכלל מרכיב חשוב בבריאות האדם. חשוב לציין כי המתנדבים מקבלים הכשרה, הדרכה וליווי של עובד סוציאלי במהלך כל התקופה.

מנהלת מרחב אשקלון ב’מכבי’ רבקה כהן התייחסה השבוע לפרויקט המרגש.”. “מדובר בפרויקט שכולו חמלה אנושיות ואמפטיה, גם המתנדבים וגם המטופלים יוצאים נשכרים רגשית וכמובן גם בריאותית. כל שנותר לנו הוא להמשיך ולהשקיע בתמיכה בפרויקט המדהים הזה לרווחת המטופלים שלנו, כמו כן אנו מזמינים אתכם לקחת חלק ולהתנדב במכבי”.

מי שמרכזים את הפרויקט במחוז דרום הם מנהלת סניף שדרות, מיטל יצחק, והעובד הסוציאלי ראובן איפרגן.

כיום במחוז דרום, ישנם כ – 150 מתנדבים הלוקחים חלק בפעילות, ממצפה רמון ועד רחובות. “יש קשר ישיר בין הבריאות שלנו לבין תחושת בדידות, כאשר בדידות יכולה להחריף מצב רפואי. לדוגמא, היא יכולה להוביל לדיכאון וכתוצאה מכך המערכת החיסונית נחלשת” מספר איפרגן.

“מצד שני אם אנחנו מטפלים בבדידות אנחנו רואים שזה יכול לעזור בטיפול הרפואי. פרויקט “נפגשים” למעשה הוקם בדיוק לשם כך -, כדי להפיג את הבדידות למטופלים ולסייע להם בהחלמה מהירה”.

 “מה שהחל כפרויקט הפך למשהו גדול הרבה יותר. נוצרים קשרים אישיים, ומתנדבים רבים מבקשים לשהות עם המטופלים למעלה משעה בשבוע. חשוב לציין שבמקרים מסוימים אנו גם פונים למחלקת הרווחה ברשות המקומית, במידה ואותו מטופל זקוק לעזרה נוספת, ואנו פועלים איתן יחד כדי להיטיב את מצבו” התייחסה השבוע מיטל יצחק מנהלת הפרויקט לנושא. “מדובר בפרויקט מדהים ומרגש לו שותפות חברת ‘אמדוקס’ עמותות איחוד הצלה, תן כבוד, עזר מציון ועוד” הוסיפה מיטל. “ולראיה מכתבי התודה המרגשים שאנו מקבלים כל הזמן”.

מתוך מכתבי התודה:

“הפרויקט בהם מתנדבי מכבי מגיעים אלי למפגש חברתי נותן לי את הכוח לחייך שוב. יצאתי לסרט אחרי המון שנים שלא יצאתי מפתח ביתי, ישבתי עם המתנדבים במסעדה אחרי זמן רב . ישר כוח ותודה מעומק הלב”.

 

שתף באמצעות:

תגובות פייסבוק

תגובות פייסבוק

אודות admin

קרא גם:

מיצגים בכבוד

Share this on WhatsApp שחייניי ושחייניות מכבי אשקלון השתתפו בתחרות גביע האביב חמישה שחיינים ושחייניות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.