סעודת יתרו של יוצאי תוניס

סעודת יתרו, מתקיימת באשקלון ונחגגת כמסורת של שנים רבות ע”י הועד לשימור המסורת התוניסאית. הוועד המקומי של יוצאי תוניס באשקלון דואג לשימור המסורת רבת השנים וכך מידי שנה נחגגת סעודת יתרו ברוב עם, והיא פתוחה לבני כל העדות / אראל טפירו

ביום חמישי בשבוע הבא, (16.2.17) יסבו משפחות רבות מבני עדת תוניס ל’סעודת יתרו’, כדי לקיים את המנהג המאפיין ומייחד את בני העדה.

לפי הרב הגאון, מאיר מאזוז, מנהיגם הרוחני של בני העדה קיימות שלוש סיבות לקיומו של המנהג:-
ההסבר הראשון והנפוץ ביותר הוא שזו סעודת הודיה על סיומה של מגֵפה שהפילה חללים רבים, בעיקר בקרב בנים זכרים. המגֵפה נפסקה בשבוע של פרשת יתרו, ולכן מקיימים בשבוע הזה את הסעודה. על-פי המסורת הזאת, נהגו להאכיל את הילדים שנפגעו במגֵפה בבשר יונה, שנחשב בעל יכולת לחזק את החולים. לכן היונה היא במרכז שולחן הסעודה.
הסבר שני הוא שהסעודה מקורה בפרשת השבוע, שבה נאמר: “ויבוא אהרון וכל זקני ישראל לאכול לחם עם חותן משה לפני האלוקים”. לזכר הסעודה, שסעדו אהרון וזקני ישראל אצל יתרו, עורכים יהודי תוניס ‘סעודת יתרו’ בשבוע שקוראים בו את הפרשה.
הסבר שלישי קשור בקריאת עשרת הדיברות. שבת פרשת יתרו הייתה הזדמנות לילדים הקטנים שלמדו קריאת התורה ב’כותאב’ (=תלמוד-תורה) לקרוא בתורה בפעם הראשונה את עשרת הדיברות. לציון האירוע היו ההורים עורכים חגיגה וסעודת מצווה, וכך נשתרש המנהג.
סעודת יתרו תתקיים השנה באולמי רפאלי, ביום חמישי כ’ בשבט, 16.2.17 בשעה 19.45. ישיבה סביב שולחנות ערוכים כיד המלך. האומנים יוסי ברדא וקובי ראובן ינעימו בזמירותיהם.
את האירוע יכבדו בנוכחותם ראש העיר מר איתמר שמעוני, ונכבדי העדה. כאן המקום להוקיר ולהודות לראש העיר מר איתמר שמעוני על הסיוע לקיום הערב.
הועד לשימור המסורת בראשות יאיר חדד וניסים חדד מזמינים את הציבור הרחב להגיע בהמוניו להשתתף בערב המיוחד.”נמשיך לחגוג במסורת סעודת יתרו להודות על הנס שנעשה לפני שנים רבות ליהדות תוניס”.

שתף באמצעות:

תגובות פייסבוק

תגובות פייסבוק

אודות מערכת האתר

קרא גם:

בואו להתנדב

Share this on WhatsApp עיריית אשקלון יוצאת בקמפיין נרחב לעידוד ההתנדבות ליחידת החילוץ העירונית ׳מגן’ …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.