ציון דרך בחינוך באשקלון: מחזור היסטורי ראשון של הנדסאים באורט אדיבי

לראשונה מאז נוסד באשקלון לפני כ-60 שנה וחמש שנים לאחר שהרחיב את פעילותו ופתח בנוסף לתיכון התעשייתי גם מכללה טכנולוגית, העניק השבוע אורט אדיבי דיפלומת ‘הנדסאי מכונות’ לעשרת בוגריו הראשונים שסיימו בהצלחה את המסלול החדש במגמת האוטוטק ● המנהלת אליקי אלקובי: “הובלנו מהפכה, מצדיעה לבוגרים”

בשבוע שעבר, בתום טקס חלוקת תעודות הצטיינות בתיכון התעשייתי אורט אדיבי, בשעה שרוב תלמידי בית הספר עשו את דרכם החוצה והתפזרו חזרה לבתיהם, התכנסו להם באולם הקפיטריה כמתוכנן כשלושים סטודנטים, תלמידי המכללה הטכנולוגית, שנשארו כדי לציין באווירה משפחתית ובליווי הוריהם והצוות המקצועי את סיום שנת הלימודים במכללה. עשרה מהם, בוגרי כיתה י”ד, זכו באותו ערב להירשם בדפי ההיסטוריה של אדיבי ושל העיר אשקלון כזכאים הראשונים לדיפלומת ההנדסאי מטעם בית הספר.

המכללה הטכנולוגית באורט אדיבי נפתחה כבר לפני חמש שנים, אך פעלה עד עתה במתכונת צנועה יותר, של לימודי טכנאיים בלבד. תלמיד המכללה שסיים כיתה י”ג (המזכה אותו בתעודת טכנאי) ורצה להמשיך שנה נוספת – לתואר הנדסאי, נאלץ לחפש לעצמו מוסד לימודים אחר, הרחק מאשקלון, או לוותר. המנהלת אליקי אלקובי נלחמה ופעלה רבות על מנת לשנות את המצב ולהשיג את אישור משרד החינוך לפתיחת כיתה י”ד כאן באדיבי. במקביל היא גייסה תרומות ממשרד הכלכלה, רשת אורט הארצית וחברת טויוטה והובילה שיפוץ מקיף וייסודי בסדנאות מגמת האוטוטק של בית הספר, ממנה מגיעים רוב תלמידי המכללה, כדי להפוך אותה לאחת המתקדמות בארץ, עם ציוד חדיש ומשוכלל. בשנה האחרונה, כאמור, המאמצים נשאו פרי. משרד החינוך העניק את האישור המיוחל – והמכללה הטכנולוגית של אורט אדיבי פתחה את שעריה לסטודנטים במסלול הנדסאי מכונות, עם התמחות במערכות רכב מתקדמות.

Ortad2“לצעד הזה יש חשיבות עצומה”, מסבירים גורמים מפרויקט מנט”ה – מסלול נוער טכנאים והנדסאים של ארגון הג’וינט – שמלווה את המכללה הטכנולוגית באדיבי. “מדובר במהלך משמעותי בעיקר משום שהוא מעניק אופק השכלתי לתלמיד ויוצר עבורו סכמה ציפייתית. כלומר, תלמיד כיתה י’ שנרשם היום למגמת אוטוטק, יכול כבר בגיל 16 לראות חמש שנים קדימה ולסמן לעצמו את המטרה – שהיא לצאת בסופו של דבר עם תעודת הנדסאי ביד. תהליך כזה תורם המון למוטיבציה של התלמיד בלימודיו וכן לביטחון ולדימוי העצמי שלו”.

גם אליקי אלקובי, מנהלת בית הספר והמכללה, שהשתתפה בטקס הסיום של ההנדסאים, התקשתה להסתיר את התרגשותה מהמעמד: “הוכחנו היום שעם גישה נכונה וטיפול ייחודי כל תלמיד יכול להצליח. הובלנו מהפכה, לא פחות מכך. לקחנו תלמידים שכל הזמן אמרו להם ונתנו להם להרגיש שהם פחות טובים רק בגלל שהחינוך העיוני לא התאים להם, והחדרנו בהם את ההיפך. נלחמנו עליהם ובשבילם, הצבנו להם מטרות והם נלחמו בחזרה והוכיחו לנו ולכל מי שפקפק בהם לאן הם מסוגלים להגיע. וזו רק ההתחלה. היום הם הנדסאים מן המניין ויכולים להיות גאים בעצמם. כולנו גאים בהם. ולמרות שהם עוד לא התגייסו לצה”ל אפילו, אני חושבת שאפשר וצריך כבר עכשיו להצדיע להם”.

כעת, לאור ההצלחה במסלול לטכנאי והנדסאי מכונות בהתמחות רכב, פועלת אליקי להרחבת פעילות המכללה ולפתיחת מסלולי לימוד נוספים גם בהתמחויות ומגמות אחרות.

שתף באמצעות:

תגובות פייסבוק

תגובות פייסבוק

אודות admin

קרא גם:

בואו להתנדב

Share this on WhatsApp עיריית אשקלון יוצאת בקמפיין נרחב לעידוד ההתנדבות ליחידת החילוץ העירונית ׳מגן’ …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.